Odkryj prawdziwą Tajlandię ze Skok w Bok Blog! Od oszałamiającego Bangkoku, po spokój zielonych wzgórz północy. Od gęstego lasu deszczowego, po piaszczyste plaże tropikalnych wysp. Oto Tajlandia w całej okazałości!

Kierunek: Tajlandia

Termin: 8-21 Luty (14 dni)

Cena: 6700 PLN 5999PLN!

Tajlandia ze Skok w Bok Blog

Dlaczego Tajlandia?

Tajlandia zwana jest „Krainą Uśmiechu” i nie jest to nazwa na wyrost. Tajlandia daje wiele powodów by się uśmiechać – fascynująca kultura, piękna natura, wyśmienita kuchnia… a wszystko to podane w przyjaznej atmosferze i z dużą dawką słońca.

Jedź ze mną do Tajlandii a znajdziesz słońce, przygodę, egzotyczne smaki i moc zachwytów.

Dlaczego ze Skok w Bok Blog?

Wszyscy mamy swoje pasje. Moją jest Tajlandia. Pokochałem ten kraj tak bardzo, że przeprowadziłem się tam na stałe i przez 8 lat mieszkałem w Bangkoku i na tropikalnej wyspie. W tym czasie odwiedziłem najdalsze zakątki tego kraju, poznałem jego ludzi, kulturę i tajemnice. A teraz chcę się tą pasją do Tajlandii podzielić z tobą.

To nie będzie zwykła wycieczka z biurem podróży. Jedziemy małą grupą (maksymalnie 12 osób) w najpiękniejsze miejsca w kraju. Odwiedzimy piękne świątynie, pradawne ruiny, gęstą dżunglę i tropikalne plaże. Będziemy odkrywać Tajlandię wszystkimi zmysłami, posmakujemy jej kuchni (a nawet nauczymy się przyrządzać Tajskie dania), zobaczymy z bliska jak wygląda życie Tajów, zarówno w kosmopolitycznym Bangkoku jak i na dalekiej prowincji. To wyjazd dla ludzi otwartych na świat, ludzi o nieokiełznanej ciekawości i żądzy przygody – jeśli to ty, jedź ze mną do Tajlandii!

Program

Lot: Przelot z Warszawy do Bangkoku z przesiadką w jednym z europejskich lub bliskowschodnich portów.

Przylot do Bangkoku o 12:00. Po przejściu kontroli paszportowej przejazd do hotelu. Zakwaterowanie i czas wolny na odpoczynek. Po obiedzie, zwiedzanie stolicy Tajlandii. Odwiedzimy największy posąg buddy wykonany ze szczerego złota (Wat Trimit) oraz wielobarwne China Town (dzielnicę chińską). Kolację zjemy na łodzi płynącej po rzece Chao Phraya. W czasie dwugodzinnego rejsu można podziwiać nocny Bangkok. Po kolacji przejedziemy się tuk-tukami (trójkołowe motoriksze) na jeden z najlepszych targów nocnych w Bangkoku –  Talad Rot Fai. Czas wolny na zakupy i zapoznanie się z życiem nocnym Bangkoku. Powrót do hotelu.

Nocleg: Prime Hotel Central Station Bangkok

Po śniadaniu dalsze zwiedzanie stolicy Tajlandii: Świątyni Leżącego Buddy (Wat Pho) i Wielkiego Pałacu Królewskiego, gdzie znajduje się jedna z ważniejszych świątyń w Tajlandii: Świątynia Szmaragdowego Buddy. Po wizycie w pałacu przeprawimy się na drugi brzeg rzeki gdzie odwiedzimy przepiękną świątynię Wat Arun, a następnie popłyniemy drewnianą łodzią po słynnych kanałach Bangkoku w dzielnicy Thonburi, gdzie życie płynie nie tyle nad, co na wodzie. Po południu powrót do hotelu; czas wolny na zakupy lub na relaks przy basenie.

Po śniadaniu ruszamy na północ, w stronę Ayutthaya – dawnej stolicy Tajlandii i w latach swojej świetności miasta okazalszego niż Paryż. Chociaż większość miasta została zniszczona przez najeźdźców z Birmy, ruiny świątyń i pałaców wciąż rozpalają wyobraźnię. Zobaczymy m.in. kompleks letniego pałacu królewskiego, z mieszanką stylów azjatyckich i europejskich, Wat Yai Chaimongkhol, gdzie naszym oczom ukaże się jeden z największych leżących posągów Buddy w kraju a także Wat Phra Sri Sanphet, Wat Mahathat oraz Wat Na Phra Men. Po obiedzie ruszamy dalej, do parku historycznego Sukhothai.

Nocleg: The Nature Sukkotai

Po śniadaniu wskakujemy na rowery i ruszamy odkrywać Park Historyczny Sukhotai (UNESCO), gdzie znajdują się pozostałości pierwszej stolicy Królestwa Syjamu. Zobaczymy m.in: największą stupę w Sukhotai Wat Mahathat, 15-metrową statuę siedzącego Buddy w Wat Si Chum oraz klasztor Wat Sa Si. Popołudniu przejazd do Chiang Mai – stolicy górskiej północy Tajlandii.

Nocleg: De Rose

Wczesna pobudka, śniadanie i już 8-ej rano ruszamy na miasto z przewodnikiem. Najpierw udamy się lokalnym transportem do jednej z najstarszych świątyń w Chiang Mai, położonej nad rzeką Wat Chai Mongkhon. Przekażemy tam dary mnichom i poznamy zasady świątynnej etykiety. Następnie ruszymy na największy lokalny targ, Kad Luang zwany tez Wororot Market.

Z targu przejdziemy do najsłynniejszej bramy w Chiang Mai – Tha Phe Gate, czyli głównej bramy miasta oraz obejrzymy pozostałości starych murów obronnych, które wyznaczają granice Starego Miasta. Odwiedzimy też pobliską Wat Chedi Luang (XIV-XV wiek). Stamtąd udamy się na Plac Trzech Króli i odwiedzimy Chiang Mai Womens Correctional Institute czyli słynny punkt masażu, sklep i restaurację prowadzoną przez więźniarki. Na lunch zjemy słynny lokalny przysmak – Khao Soi.

Drugą cześć dnia, po przerwie na relaks i masaż, poświecimy na naukę tajskiej sztuki kulinarnej. Z hotelu wyruszymy o 16.20 i udamy się na targ, gdzie poznamy lokalne warzywa, owoce i zioła i odkryjemy różne rodzaje ryżu. Następnie udamy się do szkoły gotowania by przyrządzić tajskie curry, zupy, stir fry i desery, które zjemy na kolację. Do hotelu wrócimy około 21:30.

Nocleg: De Rose

Po śniadaniu, ok. 8.45 udamy się w ok 1.5 godz podróż na południe od Chiang Mai w okolice Parku Narodowego Doi Inthanon. Trekking rozpoczyna się od jazdy bardzo widokową trasą wzdłuż doliny Mae Wang. Po drodze zatrzymacie się na lokalnym tajskim ryneczku, gdzie można zaopatrzyć się w wodę, przekąski i inne niezbędne na podróż przybory. Pierwsza część wędrówki potrwa 3 godziny. Podczas trekkingu poznamy lokalną faunę i florę, nie zabraknie też zachwycających widoków. Pod koniec pierwszego dnia odwiedzimy wioskę plemienia Białych Karen, którzy uprawiają różne gatunki ryżu i wyrabiają piękne tkaniny.

Po wizycie we wiosce przeniesiemy się do niedalekiego obozowiska. Tam przewodnik przygotuje pyszne tajskie jedzenie, a my będziemy mogli zrelaksować się w prywatnych bungalowach. Biali Kareni są bardzo rozrywkowi więc jeśli tylko zaskarbimy sobie ich sympatię, ugoszczą nas domowej roboty alkoholem podanym w przygotowanych na naszych oczach kielonkach z bambusa.

Nocleg: home stay w pobliżu wysoki plemienia Karen.

Następnego dnia, po śniadaniu ruszamy w dalszą drogę. Po około 3 godzinach marszu przez dżunglę, dotrzemy do pięknego wodospadu, gdzie nasz przewodnik przygotuje dla nas piknik. Po lunchu czas na relaks i kąpiel w naturalnym basenie pod wodospadem.

Po kolejnej godzinie trekkingu wymówionym odbierze nas samochód by zabrać nas do Chiang Mai. Powrót do hotelu zajmie około 1,5 godziny, na miejsce dotrzemy około 17.30.

Nocleg: De Rose

W synnym nadmorkim regionie Krabi czekają nas trzy dni beztroskiego nicnierobienia. Dni będziemy tu spędzać między plażą, lokalnymi knajpkami, SPA i salonami masażu. Chętni będą mogli wybrać się na zwiedzanie okolicznych jaskiń lub na rej odzią motorową. Każdy spędzi ten czas tak jak lubi najbardziej, żeby maksymalnie zrelaksować się przed powrotem do Polski.

Nocleg: GLOW Ao Nang

Powrót do Bangkoku. Ostatni szansa na zakupy przed powrotem do domu.

Nocleg: Prime Hotel Central Station Bangkok

Przelot do Polski.

Cena za osobę w pokoju dwuosobowym: 6700 PLN, przy grupie 10-12 osób

• Przeloty międzynarodowe: Warszawa – Katar, Katar – Bangkok; Bangkok – Katar, Katar- Warszawa (lub inny port przesiadkowy)
  • Przelot Chiang Mai – Bangkok
  • Lokalny transport
  • Wycieczki i wejścia do miejsc wymienionych w programie
  • Zakwaterowanie w rekomendowanych hotelach 3* oraz 4* oraz home stay w czasie trekkingu
  • Lokalnego przewodnika
  • Opiekę polskiego pilota
  • Śniadania oraz 1 posiłek w ciągu dnia
  • Ubezpieczenie KL, NNW i bagaż
  • Przygodę, emocje, nowe doświadczenia!
  • Innych posiłków niż wymienionych w programie oraz napojów do posiłków
  • Ewentualnych opłat za fotografowanie i filmowanie
  • Zwyczajowych napiwków

Organizatorem wyprawy jest w pełni licencjonowane biuro podróży Premium Travel

Chcesz dołączyć do wyprawy? Napisz do mnie na kontakt@skokwbokblog.com lub wypełnij formularz kontaktowy tutaj. Liczba miejsca bardzo ograniczona!

Maciek Klimowicz

Jetem dziennikarzem i bloggerem. i autorem Skok w Bok Blog. Przez ponad 8 lat mieszkałem w Tajlandii. Masz pytania? Propozycje? Napisz do mnie na adres kontakt@skokwbokblog.com